Välkommen till min nya blogg!



Kommentarer
fröken Lena

Intressant läsning!

Som jag har sagt tidigare så är det valfritt om du tar till dig följande återkoppling och gör ditt arbete ännu bättre eller om du tänker på det till en annan gång.

Du skriver att den första bilen kom till för att dra kanoner. Vilka drivkrafter kan har legat bakom andra bilars senare utveckling tror du?

Du skulle kunna förklara mer ingående om hållbar utveckling:

Försök tänka lite mer ur ett globalt perspektiv. OM bilen inte hade funnits - hur hade det påverkat tex transporter - tillverkning - exporter av produkter? Detta i sin tur kan leda till både den enskilde människans ekonomi, samhällets ekonomi, ett lands ekonomi...

Du skriver om livsstil. En ambulans är ju en bil. Om bilen inte funnits....Brandbil....Listan kan göras lång...



Sedan saknar jag punkten där du ska förklara hur olika delar i en innovation samverkar. Du kan antingen välja att göra det med din egna uppfinning eller om bilen. Om du väljer bilen kan du tex förklara hur en motor fungerar i stora drag eller hur styrning och däck samverkar för att de ska fungera.

Sedan undrar jag över din uppfinning. Var är den? Modell, skiss, utvärderingen?

2012-03-08 @ 15:31:18
URL: http://eleverutangranser.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0